Συνηθίζουμε να αναφερόμαστε στις κρίσεις ως κάτι πολύ σημαντικό. Σιχαινόμαστε τον εφησυχασμό.

Σκοπός μας είναι μέσα από τη διαδικασία “Κατανόηση – Προσαρμογή και Δράση”, να λάβουμε έγκαιρα μια προωθημένη θέση.

Έχοντας την εμπειρία μιας μόνιμης κρίσης δώδεκα ετών πλέον, νομίζω θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, ότι δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα γεγονότα με την δύναμη της αδράνειας.

“Θα περάσει, είναι κάτι προσωρινό, όλα θα πάνε καλά”. Τίποτα δεν πηγαίνει καλά, αν δεν το φροντίσουμε.

Ένα τόσο σημαντικό γεγονός, όπως μια πανδημία, δεν είναι κάτι ευκαιριακό, κάτι που θα περάσει γρήγορα ή χωρίς να αφήσει τα ίχνη του.

Βαθιές πληγές, νέες καταστάσεις, νέα δεδομένα, δομικές αλλαγές.

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τα κάτωθι:

  • Ποια είναι τα νέα δεδομένα τα οποία διαμορφώνονται αυτό το διάστημα;
  • Είμαστε με τα νέα δεδομένα βιώσιμοι;
  • Έχουμε εκείνα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, ικανά να μας κρατήσουν στην αγορά που θα δημιουργηθεί;

Κατόπιν να προσαρμοστούμε:

  • Αν δεν είμαστε βιώσιμοι ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος “να κατέβουμε από την τίγρη της λειτουργίας μας”, χωρίς η τίγρης να γυρίσει να μας φάει;
  • Αν είμαστε ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνουμε, αφού τα δεδομένα έχουν αλλάξει δομικά;

Και κυρίως να δράσουμε:

  • Σε επίπεδο λειτουργίας. Κοστολόγηση – τρόπος και είδος λειτουργίας – δαπάνες.
  • Σε επίπεδο αναζήτησης νέων αντικειμένων ικανών, να αυξήσουν την βαρύτητα μας.
  • Σε επίπεδο αξιοποίησης των ευκαιριών που πάντα ένα ξεκαθάρισμα της αγοράς διαμορφώνει.

Η εύστοχη κατανόηση, η άμεση προσαρμογή και η αποφασιστική δράση θα κάνουν την διαφορά.

Μην χάνετε λεπτό.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας



    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.